- Meest gestelde vragen Klantenservice
- Algemene voorwaarden
- Privacy Policy
- Retourneren van jouw product
- Je bestelling ophalen?
Retourneren van jouw product
Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet helemaal naar wens is. Dit begrijpen wij. Wij bieden een 14 dagen retour termijn zoals omschreven in de wet Kopen op afstand. Er is een verschil tussen retourneren van een Consument en een Bedrijf. Enkel de Consument heeft recht om het artikel binnen 14 dagen te retourneren. Wanneer een order zakelijk is aangekocht kan deze niet retour of geannuleerd worden. Wanneer er meer dan 10 dezelfde producten worden aangekocht valt dit ook onder een zakelijke bestelling.
Lees hieronder welke voorwaarden er zijn op uw retour.
Wat belangrijk is voor u:
- Retour kosten zijn voor rekening van de koper (u als klant) Uitgezonderd wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen.
- Wanneer de gehele bestelling retour gestuurd wordt, en u verzendkosten heeft betaald worden ook de verzendkosten aan u terug betaald.
- Een retour formulier is verplicht, zonder retour formulier kunnen wij de afzender niet traceren, het verwerken van uw retour is dan niet mogelijk.
- U bent verantwoordelijk voor de retour zending, zorg dat de artikelen niet kunnen beschadigen en bewaar altijd de track en trace code van uw retour zending mocht uw pakket kwijt raken.
- Er geldt een 14 dagen retour termijn. Wanneer u de bestelling later dan 14 dagen retour wilt sturen kan dit alleen in overleg met onze klantenservice.
- Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wanneer u een ander artikel wilt kunt u deze opnieuw bestellen in onze webshop.
- Wanneer u een zending weigert, of deze niet afhaalt van een PostNL pick up locatie berekenen wij de retour kosten, de hoogte van de retour kosten zijn afhankelijk van de omvang en gewicht van uw pakket (Van €9,25 tot €16,40 per pakket)
- NIEUW: Koop je retour label rechtstreeks bij ons en bespaar op de retour kosten, kijk onder aan deze pagina voor meer informatie
Er zijn een aantal uitzonderingen welke niet retour gezonden kunnen worden:
- Producten met een houdbaarheidsdatum (Voeding en Snacks enz.)
- Producten welke speciaal op maat gemaakt zijn aan de hand van uw specificaties
- Gebruikte artikelen die sporen bevatten zoals haren of krassen van nagels.
- Alle producten die reeds zijn gemonteerd zoals papegaaienkooien, krabpalen, aquarium meubels, houten hokken zoals konijnenhokken, kippenhokken en hondenhokken.
- Lampen van Terrariums en Aquariums, uitgezonderd lampenhouders.
- Zakelijke bestellingen, of meer dan 10 stuks van het zelfde artikel.
Aanvullende retour voorwaarden Verpakkingen:
Uw retour wordt geweigerd wanneer de originelen verpakking beschadigd is. Schrijf niet op een originele doos, en verpak een originele verpakking altijd in een ompakking zoals u deze heeft ontvangen. Uitgezonderd artikelen welke u van ons in de originele verpakking heeft ontvangen, zoals Hokken, krabpalen, Benches of andere artikelen welke niet voorzien kunnen zijn van een ompakking. Hierop is het ook belangrijk om deze verpakking niet onnodig te beschadigen.
Gebruik geen ductape en plak de retour label op dezelfde plek als de verzendlabel. Gebruik geen stift of pen op de doos.
Bijvoorbeeld:
- Originele doos niet voorzien van ompakking (Sticker van verzender op de doos geplakt)
- Originele doos voorzien van Duc-tape of andere gekleurde tape
- Originele doos beschreven met stift of pen
- Product Label gescheurd of verwijderd (Zonder EAN/ artikel code label kunnen wij het artikel niet meer scannen)
Wat gebeurt er als het artikel gebroken retour komt bij PetsGifts?
- U bent verantwoordelijk voor het goed verpakken van de producten, mocht door nalatigheid schade ontstaan aan uw retour zending zal het artikel worden beoordeeld op de gelede schade u ontvangt dan maar een gedeelte retour of bij flinke schade zal er geen restitutie plaatsvinden.
- Wanneer wij zien dat u er alles aan heeft gedaan om het artikel zo goed mogelijk te verpakken en toch beschadigd is geraakt, betalen wij, u alsnog het artikel retour.
Wat gebeurd er als uw retour wordt geweigerd?
- Wanneer uw retour niet aan bovengenoemde voorwaarden voldoen hebben wij het recht om uw retour te weigeren. Wij nemen contact met u op en bespreken het probleem. U kunt ervoor kiezen om het artikel terug naar u te versturen of om afstand te doen van het artikel.
- Wanneer u afstand doet van het artikel zal het artikel worden vernietigd.
- Wanneer u het artikel terug wilt ontvangen dient u opnieuw verzendkosten te betalen.
- U dient binnen 14 dagen te reageren op ons bericht, na 14 dagen wordt het artikel vernietigd, of gedoneerd aan een Opvang.
Mag jouw artikel retour? Dan kan je deze stappen volgen om je artikel retour te sturen:
1) Voeg ons retour formulier toe aan je retour, wanneer je geen printer tot beschikking hebt schrijf dan een brief op A4 formaat zodat deze duidelijk zichtbaar is voor ons. Het is niet nodig om het retour formulier per mail naar ons te verzenden, deze is enkel te gebruiken bij de retour zending.
2) Stuur het pakket retour naar:
PetsGifts
De Meerheuvel 19
5221EA 's-Hertogenbosch
3) Na aankomst wordt jouw retour verwerkt. En wordt de terug betaling in gang gezet. Wij betalen altijd terug op dezelfde betaalmethode als u heeft gekozen. Dit doen wij binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour
NIEUW: Koop je retour label rechtstreeks bij ons en bespaar op de retour kosten.
Het is mogelijk om het verzendlabel rechtstreeks bij ons te kopen, hiermee komen wij tegemoet met hoge retour kosten voor grote pakketten of retouren vanuit Belgie.
Via onderstaande link koopt u eenvoudig uw retourlabel, log in met uw order nummer en email adres van de geplaatste order:
- Nederland: €7,99
- Belgie: €8,99
Deze service kan enkel gebruikt worden als uw pakket ook met PostNL is bezorgd.
Telefoon:
Pets Gifts
De Meerheuvel 19
5221EA ‘s-Hertogenbosch
Nederland