Retourneren van jouw product

Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet helemaal naar wens is. Dit begrijpen wij. Wij bieden een 14 dagen retour termijn zoals omschreven in de wet Kopen op afstand. Echter zijn hier wel voorwaarden aan gesteld. Lees hieronder welke voorwaarden er zijn op jouw retour. 

Wat belangrijk is voor u:

  • Retour kosten zijn voor rekening van de koper (u als klant) Uitgezonderd wanneer u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen. U dient dit eerst te melden zodat wij u een retour label kunnen sturen. 
  • Wanneer de gehele bestelling retour gestuurd wordt, en u verzendkosten heeft betaald worden ook de verzendkosten aan u terug betaald. 
  • Wanneer er kosten zijn gerekend voor een betaalmethode, zoals Paypal of Creditcard worden ook deze kosten aan u terug betaald. 
  • Een retour formulier is niet verplicht. Het is wel verplicht om uw gegevens achter te laten in de doos, een Order nummer of Uw Postcode met huisnummer is voldoende. 
  • U bent verantwoordelijk voor de retour zending, zorg dat de artikelen niet kunnen beschadigen en bewaar altijd de track en trace code van uw retour zending mocht uw pakket kwijt raken. 
  • Er geldt een 14 dagen retour termijn, het is geen probleem als uw retour later aankomt. Wanneer u de bestelling later dan 30 dagen retour wilt sturen kan dit alleen in overleg met onze klantenservice.
  • Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wanneer u een ander artikel wilt kunt u deze opnieuw bestellen in onze webshop. 

 

Er zijn een aantal uitzonderingen welke niet retour gezonden kunnen worden:

  • Producten met een houdbaarheidsdatum (Voeding en Snacks enz.)
  • Producten welke speciaal op maat gemaakt zijn aan de hand van uw specificaties
  • Gebruikte artikelen die sporen bevatten zoals haren of krassen van nagels. 
  • Producten die reeds zijn gemonteerd zoals papegaaienkooien, aquarium meubels, houten hokken zoals konijnenhokken, kippenhokken en hondenhokken. 
  • Lampen van Terrariums en Aquariums, uitgezonderd lampenhouders. 

Aanvullende retour voorwaarden Verpakkingen:

Uw retour wordt geweigerd of er worden kosten berekend wanneer de originelen verpakking beschadigd is. Schrijf niet op een originele doos, en verpak een originele verpakking altijd in een ompakking zoals u deze heeft ontvangen. Uitgezonderd artikelen welke u van ons in de originele verpakking heeft ontvangen, zoals Hokken, krabpalen, Benches of andere artikelen welke niet voorzien kunnen zijn van een ompakking.  Hierop is het ook belangrijk om deze verpakking niet onnodig te beschadigen. Gebruik geen ductape en plak de retour label op dezelfde plek als de verzendlabel. Gebruik geen stift of pen op de doos. 

Bijvoorbeeld:

  • Originele doos niet voorzien van ompakking (Sticker van verzender op de doos geplakt)
  • Originele doos voorzien van Duc-tape of andere tape
  • Originele doos beschreven met stift of pen
  • Product Label gescheurd of verwijderd

Kosten nieuwe verpakking:

  • De kosten welke berekend kunnen worden voor een nieuwe originele verpakking kunnen uiteenlopen van €1,49 tot €12,40 

 

Wat gebeurt er als het artikel gebroken retour komt bij PetsGifts?

  • U bent verantwoordelijk voor het goed verpakken van de producten, mocht door nalatigheid schade ontstaan aan uw retour zending zal het artikel worden beoordeeld op de gelede schade u ontvangt dan maar een gedeelte retour of bij flinke schade zal er geen restitutie plaatsvinden. 

Wat gebeurd er als uw retour wordt geweigerd?

  • Wanneer uw retour niet aan bovengenoemde voorwaarden voldoen hebben wij het recht om uw retour te weigeren. Wij nemen contact met u op en bespreken het probleem. U kunt ervoor kiezen om het artikel terug naar u te versturen of om afstand te doen van het artikel. 
  • Wanneer u afstand doet van het artikel zal het artikel worden vernietigd. 
  • Wanneer u het artikel terug wilt ontvangen dient u opnieuw verzendkosten te betalen. 
  • U dient binnen 14 dagen te reageren op ons bericht, na 14 dagen wordt het artikel vernietigd. 

 

Mag jouw artikel retour? Dan kan je deze stappen volgen om je artikel retour te sturen:

 

1) Voeg ons retour formulier toe aan je retour, wanneer je geen printer tot beschikking hebt schrijf dan een briefje met minimaal je order nummer (Deze begint met PG) Zo kunnen wij zien van wie de retour afkomstig is. 

 

2) Stuur het pakket retour naar: 

Onderstaand Postbus adres is voor PostNL zendingen:

PetsGifts

PostBus 2389

5202 CJ 's-Hertogenbosch

 

Of wanneer je geen gebruikt maakt van PostNL: (bijvoorbeeld DHL, UPS, GLS, DPD etc)

 

PetsGifts

Keteleaarskampweg 17

5222AL 's-Hertogenbosch

 

 

3) Na aankomst wordt jouw retour verwerkt. En wordt de terug betaling in gang gezet. Wij betalen altijd terug op dezelfde betaalmethode als u heeft gekozen. Dit doen wij binnen 14 dagen na ontvangst van uw retour